Det skal du tænke over, når du vælger webhotel

Webhoteller er efterhånden blevet et utroligt vigtigt koncept blandt de danskere, som gerne vil have deres egne hjemmesider, som de kan have kontrol over.

Webhotellet er kort sagt lidt det samme som et virkeligt hotel – her finder du bare hjemmesider i stedet for mennesker. Virksomheder har webhoteller, som er med til at lagre netop din hjemmeside. Det er dette, som gør, at andre mennesker rent faktisk kan finde siden på nettet.

Men i takt med at flere danskere er begyndt at programmere og skabe deres egne hjemmesider, så er der også kommet flere af disse hoteller. Hvordan skal du lige vælge? Læs med her og lær mere på findhosting.dk!

Hvor meget plads har du brug for?

De fleste hjemmesider, som uploades til webhoteller, fylder ikke særligt meget. I stedet er det indholdet på hjemmesiderne, som fylder meget!

Når du for eksempel gerne vil lægge videoer eller billeder op fra ferien eller festen, så kommer det pludseligt til at fylde. Sørg derfor, at du har gjort dig klar, om du kommer til at uploade mange af disse store filer.

Mange udbydere kan som standard tilbyde 1 GB plads, hvilket med ren tekst er rigeligt. Det er dog ikke nødvendigvis nok til de mere fotoglade iblandt os.

Kommer du til at mangle hjælp?

Det er ikke os alle, som kan kalde os selv for store nørder indenfor programmering. Derfor er det vigtigt at reflektere over, om du kommer til at få brug for hjælp med opsætningen af din hjemmeside.

Nogle webhoteller kommer nemlig med muligheden for at få hjælp til implementeringen af bestemte funktioner eller hjælp til upload af de rigtige filer. Hvis du tror, at du kommer til at kunne få brug for denne kyndighed, så se, om du kan finde et hotel med ry for god support!

Forventer du meget trafik?

Det kan måske lyde sjovt, men det er faktisk vigtigt, at du overvejer, hvor meget trafik, som du forventer på din hjemmeside.

Trafik koster nemlig, og jo mere du får, jo mere plads tager du i webhotellet. Er du derfor etableret på andre sider eksempelvis de sociale medier, så er det måske en god idé at give ekstra nu for den udvidede trafik.

Hvis trafikken skulle overstige grænsen, så kan hjemmesiden nemlig gå ned, hvilket hverken er fedt for dig eller dine besøgende. Med mulighed for megen trafik er du altså helgarderet.